PENTRU RETUR
POLITICA DE RETURNARE
Dreptul la retur
Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a informa EGOSPODARi.ro (respectiv COMPANIA care opereaza acest website: SC Euro Unelte Trading SRL, CUI: RO34133834, J40/2068/2015, Capital Social 15200RON, cu sediul social in Bucuresti, Romania) cu privire la decizia de retragere din contract. In cadrul perioadei de retragere de 14 zile se poate inainta Formularul de Retur Produs de mai jos.
Procesul de Retur
1. CITESTE INAINTE CU ATENTIE TOATA PROCEDURA DE RETUR DERULAND TOATA PAGINA PANA JOS !
2. Completeaza formularul de retur disponibil la linkul urmator: Formular Retur Produs
3. Dupa ce ai primit confirmarea de trimitere te rugam sa trimiti produsele prin intermediul unei firme de curierat la alegere la adresa indicata de colegii nostrii. Plata transportului pentru produsele trimise (retur) este in sarcina Dumneavoastra.
4. Noteaza pe scrisoarea de transport (AWB) numarul cererii de retur din confirmarea primita pe mail. Coletele care nu au trecut pe AWB numarul cererii de retur, cele de care nu am fost instiintati ca au fost trimise si cele cu plata ramburs (sistem de expediere conform caruia destinatarul este obligat, la primire, sa achite expeditorului contravaloarea aferenta) nu vor fi receptionate!
5. Dupa ce produsele au ajuns la noi si au fost verificate vei fi contactat/a privind desfasurarea si finalizarea acestei proceduri.
PRECIZARI IMPORTANTE:
- NU SE POT PREDA PERSONAL PRODUSELE PENTRU RETUR LA SEDIILE EGOSPODARi.ro;
- PRODUSELE RETURNATE TREBUIE SA AJUNGA LA CENTRUL DE PRELUARE RETURURI AL EGOSPODARi.ro, OBLIGATORIU PRIN CURIER (FIRMA DE CURIERAT).
Obligații EGOSPODARi.RO
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face in termen de 14 zile de la primirea cererii de retur.
Obligațiile Consumatorului
Produsele sunt inmanate EGOSPODARi.RO personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract.
Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Produse fără drept de returnare
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
1. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard); Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);
2. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Cazuri Particulare Retur Produse
Exemple particulare privind solicitarea returului:
# Exemplu: Produse livrate gresit (in cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat), iar produsul primit nu a fost pornit/testat/folosit. Transportul pentru returnarea produsului in aceste situații particulare care pot apărea pe fluxul operațional (livrare produs gresit), va fi organizat de Echipa EGOSPODARi.RO
# Exemplu: Produse la care la sosirea prin curier, coletul prezinta deteriorări vizibile. Vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care sa fie menționată starea coletului din momentul livrării.
Toate coletele expediate de EGOSPODARi.RO beneficiaza de facilitatea DESCHIDERE COLET LA LIVRARE.
Riscul cu privire la starea fizica a produselor (lovituri, zgârieturi, alte urme de manipulare ori elemente componente lipsă ori deteriorate) vă este transferat integral în momentul în care recepționați produsul de la curier (intrați în posesia fizica a produsului). Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare !
# Exemplu: Produse la care la sosirea prin curier, coletul NU prezinta deteriorări vizibile, dar la deschiderea în prezența reprezentantului firmei de curierat se observă deteriorări ale produsului, elementelor componente ori elemente componente lipsă. Vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care sa fie menționată starea coletului din momentul livrării.
Toate coletele expediate de EGOSPODARi.RO beneficiaza de facilitatea DESCHIDERE COLET LA LIVRARE.
Riscul cu privire la starea fizica a produselor (lovituri, zgârieturi, alte urme de manipulare ori elemente componente lipsă ori deteriorate) vă este transferat integral în momentul în care recepționați produsul de la curier (intrați în posesia fizica a produsului). Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare !
# Exemplu: Produse cu motor pe combustie/compresie ori care folosesc în funcționare uleiuri/lichid frână, etc.
În cazul alimentării lor de orice fel, în cadrul procedurii de retur se va diminua valoarea returului cu costurile pentru aducerea la stare de revânzare.
# Exemplu: Produse pentru care se solicită retur, dar au fost utilizate/folosite. Returul se refuză.
Comandarea de produse pentru realizarea de lucrări cu ele sau teste/experimente în perioada de 14 zile și solicitarea returnării lor folosite/utilizate NU este binevenită.
MENȚIUNE GENERALĂ:
Produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.
Politica de returnare
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014: consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 calendaristice zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile calendaristice de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor
EGOSPODARi.RO prin SC EURO UNELTE TRADING SRL ( COMPANIA care opereaza website-ul) va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport daca livrarea s-a facut prin alte metode decat cea standard oferita de EGOSPODARi.RO
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (de preferat in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si doar in cazul contractelor la distanta ( orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a multor mijloace de comunicare la distanta, panala si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul).
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.